En dag

Alla säger att våren kommit där hemma.
Här är det grått, blåsigt och rått.
Som Göteborg i nötskal så att säga.
Men inombords bara ler jag.

Idag har jag varit på mitt universitet Arcada första gången.
Helt nybyggt.
De har simuleringsdockor för kliniska färdigheter.
Där dockan pratar och rör sig.
Lite skillnad från hemma då vi fick slita upp de stackars blygläpparna i plast när vi skulle sätta KAD på kvinna....

Verkar vara en bra skola med mycket studentaktiviteter.
På lördag är det kårfest. Jag kanske går men då har jag jobbat tolv timmar så vi får väl se....

Var på sjukhuset första gången idag.
Det är ett jätte gammalt sjukhus.
Känns som ett sådär riktigt gammalt lasarett.
Har insett att ALLT, ALLT, ALLT är på finska.
Inser även hur jävla mycket det kommer krävas av mig...
Nu märks det att alla kunskaper ska sitta. Är grymt tacksam att jag lärt mig lite latin för det hjälper  mycket.
Har träffat en av mina handledare som verkar jättemysig. En äldre tant som snart ska gå i pension.
De flesta verkar så glada över att få en student. Inte som hemma. Tror inte att de har student så ofta på den avdelningen eller så är det för att jag är så exotisk.


Stog och tittade i kylen förut. Så roligt för man ser verkligen vilken hylla som är vems.
På en hylla ligger det massa creme fraicheburkar och citroner= lettiska tjejen.
På en annan ligger det tomater, en stor parmesanost, oliver och ett stort smörpaket = italienska tjejen
På min ligger det morötter, en edamerost, keso, två syltburkar och ägg.

Ikväll ska jag och den italienska tjejen laga middag. Hon föreslog pasta och jag tänkte på den stora parmesanbiten.. Mums. Jag kan ju alltid bjuda på mitt kaffe......
Ska styra upp köket lite också. Ställa i ordning bordet. Just nu står alla stolarna stapplade i ett hörn och bordet står ledset vid sidan.

Jag mår så bra här.
Stort leende i hjärtat.

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0