en dag i soffan

Igår var jag ute.
Till fyra.
Det var en mysig och lugn kväll.
Ett par glas rosa, illrosa vin.
Ngr hundralappar fattigare.
Lite seg idag.
Men mysigt var det.
Inte fullt ös medvetslös.
Skönt.
Jag mår alltid så dåligt dagen efter.
Inte idag.
Ja har mest varit seg.
Legat i soffan med en kopp kaffe, min snusdosa, resorb och tittat på Band of Brothers.
Så jävla bra.
Jag grät en tår med.
Handlar om andra världskriget.
Fy fan vilket krig.
Hur fick det bli så?
Hur kunde hela världen blunda för förintelse?
Hur kan vi fortfarande blunda för sånt som är jobbigt att se?
Jag bli så arg när jag tänker på det.
Så arg så jag skakar.
Jag ligger och tänker på en ny vecka. Som innebär att mina kära vänner kommer befinna sig på samma plats.
I flera dagar.
Min man bakar ostkaka.
Vi skall lägga oss i soffan och titta på mad men, dricka te och äta ostkaka.
Söndagar.
Jag gillar söndagar.
Älskar att ta det lugnt och inte göra ngt.
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0